8 Mayıs 2020 Cuma

Yenidoğan İhtiyaçları: Anne – Bebek Alışveriş Listesi (Marka önerileri ve kullanıcı yorumlarıyla)

Herkese merhabalar,

İlk “Yenidoğan İhtiyaçları: Anne – Bebek Alışveriş Listem”i Ekim 2016’da, oğlum doğmadan tam bir ay önce yazmışım. İnstagram’da “nailartinwonderland” hesabımdan beni takip edenlerin bileceği üzere iki aydan kısa sürede ikinci bebeğimi kucağıma almayı bekliyorum. Şu an doğacak bebeği için alışveriş yapmak isteyen güzel anneler için, 3,5 yıllık tecrübeme de dayanarak yıllar önce yazdığım alışveriş listemi güncellemek, “iyi ki almışım” ya da “boşuna almışım” dediğim şeyleri sizlerle yeniden paylaşmak istiyorum. İlk listemi hazırladığımda ürünleri araştırmalarıma dayanarak almıştım. Bu defa kullanıcı yorumlarıma dayanarak yazacağım. Bu yüzden epey detaylı olacak. Umarım işinize yarar.

Yenidoğan İhtiyaçları: Anne – Bebek Alışveriş Listesi (Marka önerileri ve kullanıcı yorumlarıyla)

ANNE İHTİYAÇLARI

  • Emzirme sütyeni/atleti (Mevsime göre sütyen yada atlet tercih edebilirsiniz. H&M, Marks and Spencer, Oysho, Penti gibi mağazalarda olduğu gibi Trendyol vb mağazalarda da çeşitlerini bulmak mümkün. İlk oğlum kış bebeği olduğu için ben atlet tercih etmiştim. H&M’in atletlerinden de çok memnun kalmıştım. Kişisel tercih tabi ki ama ben aşağıdaki görselde soldaki tarz atlet ve sütyenleri kullanışlı bulmadım. Onun yerine sağdaki gibi tamamen açılanlar benim için çok daha iyi oldu.)
 

  • Lohusa pijama/gecelik/sabahlık (Gecelik ve sabahlık aldığıma pişman olduğum şeylerden. Normalde giymeyeceğiniz bir şeyse ve hastanede fotoğraf çekimi yapmayacaksanız (ki Covid-19 döneminde birçok hastane süslemeye ve fotoğrafa izin vermiyor), boşuna pahalı bir takım almayın derim.) 
  • Emzirme yastığı (Mycey aldım. Sert olması iyi oluyor. Memnun da kaldım aslında ama kısa süre kullandım. Normal yastık kullanmak daha rahat geldi bir süre sonra. Çok zaruri bir alışveriş değil.)
  • Göğüs ucu kremi (Bebek memeyi doğru kavradığında bu ürüne hiç gerek kalmıyor. Emzirme ile ilgili acı tatlı tecrübelerime dayanarak doğum öncesi almak gerekmediğine inanıyorum. Doğumdan sonra gerekirse çeşitli kremler denenebilir. Ben çocuk doktorumuzun karışım verdiği kremi kullanmak zorunda kalmıştım.)
  • Göğüs pedi (Lansinoh almıştım ama neredeyse hepsi kaldı, sadece krem sürmek zorunda kaldığımda kıyafetime bulaşmasın diye kullandım. Önceden almaya gerek yok.)
  • Göğüs kalkanı (Almayın, kullanmayın. Üstünde bile yazıyor en fazla 45 dk kullanılması gerektiği. Süt kanallarına baskı yapıyor, vs vs. Hiiç gerek yok.)
  • Süt pompası (Doğumdan kısa süre sonra işe başlayacaksanız ve süt sağmanız gerekecekse Medela yada Ameda’nın elektrikli pompalarına bakabilirsiniz. Ancak “ya sağmam gerekirse” diye önceden almak o kadar mantıksız ve gereksiz ki. Hele manüel pompa direkt çöp. Hastanedeyken sağmanız gerekirse zaten hastanede pompa oluyor. Ben oğlum doğduğunda emmediği için 2,5 ay kadar sağmak zorunda kaldım. Ameda çiftli elektrikli pompa kullandım ve performansından memnun kaldım. Hiç kullanmamış olmayı dilerdim. Sonrasında emzirebildim ve sağımı bıraktım. Umarım bu defa hiç kullanmam gerekmez.) 
  • Süt saklama poşetleri (Lansinoh kullanmıştım. Umarım gerekmez ama gerekirse yine onunla devam edebilirim. Sağıp kısa süre sonra bebeğe verilecek sütler için ise poşet yerine süt saklama şişeleri tavsiye ederim. Hem ısıtmak da daha kolay oluyor. Ama dediğim gibi bu bebeği görmeden yapılacak bir alışveriş değil bence.)
  • Emzirme önlüğü (Ebebekten almıştım. Çok kullandım. Bir seyahatimizde kaybetmiştik. Şimdi yeniden alacağım. Mümkün olduğunca büyük olması önemli bence.)

BEBEK KIYAFET VE TEKSTİL İHTİYAÇLARI

İlk oğlumda kıyafeti minimumda tutmaya çalışmıştım. (Sayılarını bir önceki Yenidoğan alışverişi listem’de yazdığım gibi bırakıyorum aşağıda. Şuan ikinci bebeğimi beklediğim için büyükten kalanları giyecek çoğunlukla ufaklık. O yüzden çok daha az yeni kıyafet alıyorum bu defa.) Olur da ihtiyaç olursa kolayca alınabilecek, internetten sipariş verilebilecek ürünler oldukları için sizlere de az az almanızı ve çeşitli bedenlerde almanızı tavsiye ederim. Kimi zaman birkaç gün önce giydikleri kıyafetler bile olmayabiliyor <3 Öyle olunca hemen dolaptan bir büyük bedeni çıkarıp giydiriyordum ben. Hediye kıyafet gelme ihtimali de var tabi. Kıyafette marka olarak da Mothercare çok iyiydi ama battı. Marks and Spencer’ın badilerinin yumuşaklığına bayılıyorum, çok iyiler bence. Şu sıralar en çok H&M ve LC Waikiki alıyorum sanırım büyük oğluma. Chicco ve Zara’dan aldığım ürünler de var. İdil baby de oldukça kaliteli. Koton, Ebebek gibi mağazalardan aldığım ürünler de var. Ne nerede denk gelirse ^^ Ama bence önemli olan birkaç nokta var. Birincisi, ben çok koyu renkler almamaya dikkat ettim yenidoğan alışverişinde hep. “Ne kadar çok renk, o kadar çok boya” diye okumuştum bir yerde, ondan etkilendim sanırım. (Büyük çocukta da iç çamaşırında beyaz ya da çok açık renk tercih ediyorum.) İkincisi, bebeğin tenine değecek her şeyin mutlaka %100 pamuk olmasına dikkat etmek gerekiyor. Son olarak şunu ekleyeyim: “8 aylık olduğunda Şubat ayında olacağız. O zaman 6-9 aylık alayım kışlık kıyafetleri” diye düşünüp ileriye dönük çok alışveriş yapmayın derim. Çünkü bebeklerin büyüme hızları çok farklı olabiliyor. Kışın giyecek diye yazdan tahmini aldığınız sweatshirt giyme zamanı geldiğinde çocuğunuza büyük ya da küçük gelebilir. Ama uygun fiyatlı bulduğunuzda çeşitli bedenlerde iç badiler alabilirsiniz. 2 yaşa (daha doğrusu tuvalet eğitimine kadar) onlar her daim kullanılıyor.  

  • Çıtçıtlı badiler (En en çok kullanılan kıyafet bu olacak. Bir de bunların hem alttan hem önden çıtçıtlı olanları var. Anvelop diye de geçiyor. İlk zamanlar kafasından giydirmeye korkarım belki diye 0-3 aylık olanlar için öylelerinden de tercih ettim.)
  • Tulumlar (Farklı bedenlerde 3er tane) (Özellikle fermuarlı olanlar çok daha kullanışlı.)
  • Alt üst takımlar (Farklı bedenlerde 3er takım) (Şuanki aklım olsa takım yerine daha çok tulum tercih ederdim. Ama kimi arkadaşlarım da takımı daha çok sevebilir. Kişisel tercihinize göre seçim yapabilirsiniz.)
  • Çoraplar (Birkaç çift farklı boylarda almakta yarar var.)
  • Eldiven ve şapka (Çok almamam önerilmişti. Çeşitli setlerde de çıktığı için ben ayrıca hiç almadım :D Zaten eldiven kullanmamak en iyisi. İlk günden dokunarak öğrenmelere başlasın bıdıklar.)
  • Hastane çıkışı (1 tane 10lu, 2 tane 5li set almışım ilk bebekte. Bu defa hiç almadım sanırım.)
  • Uyku tulumu (Hani şu kolları açıkta bırakan, alt tarafı çuval gibi fermuarlı olanlardan. Bebeklerde ilk yıl boğulma tehlikesine karşı yorgan önerilmiyor. Eviniz soğuksa tercih edebilirsiniz. Ben denemek için almıştım ama evimiz hep çok sıcak olduğu için sadece anneanneye yatıya gittiğimizde çok az kullandık.)
  • Astronot mont (Oğlum için çok kalın olmayan bir tulum almıştık. Hastaneye vs giderken birkaç defa giydirdik ama çok da kullandığımızı söyleyemem. Yine de alınabilir.)
  • Battaniye (Farklı kalınlıklarda birkaç tane. Oğlum hiçbir zaman üstünü örttürmediği için neredeyse hiç kullanmadık battaniye. O yüzden ikinci bebek için neredeyse hiç kullanılmamış olarak duruyorlar.)
  • Müslin battaniye ve bezler (Büyük boylarından birkaç tane mutlaka alınmalı. Aden & Anais’ten 120x120cm 4lü bir set almıştım ben. İndirime rastlayınca Amerika’daki fiyatından ucuza gelmişti. O zaman dolar kuru da şimdikinden çok farklıydı tabi. Sonradan fiyatları inanılmaz uçtu. Ben çok çok memnun kaldım, ikinci bebekte de onları kullanacağım. Dışarda emzirme örtüsü, misafirlikte/otelde çarşaf, yazın/sıcak ortamlarda battaniye, banyo sonrası havlu, güneşte pusetin üstüne gölgelik, hatta gerektiğinde sırtına ter bezi vb her türlü işe yarıyor. 120x120 olanlarından ilk etapta 2 tane almanızı tavsiye ederim.)
  • Ağız bezleri (Mermerşahi ya da tülbent kumaşından olanları makbul bence. Penye olanları sevemedim. Annem ilk oğluma 10 tane kadar yapmıştı, miniğime de hazırlıyor yine sağolsun. Bol bol olmasında sakınca yok.)
  • Nevresim takımı (Büyük oğlum 3,5 yaşında şu an ve biz oğlumda yorgan, battaniye vs hiç kullanmadık. Hiçbir koşulda üstünü örttürmedi, örttürmüyor. Dolayısıyla nevresim hiç gerekmedi. Aldığım 2 nevresim yıkandı, ütülendi, hiç kullanılmadı. 3 lastikli çarşaf almıştım, hala onları kullanıyoruz. Minikte de onları kullanmaya devam edeceğim. English Home tercih etmiştim. LCW Home da güzel ürünler çıkarıyor. Yastık da 2 yaştan önce hiç kullanmadık. O yüzden yastık kılıfı da 2 yaş sonrası kullanım için alınabilir.)
  • Banyo havlusu (Kundak şeklinde, bebeğin başı için köşesinde üçgen olan havlulardan 2 adet yeterli bence. İlk zamanlar içine müslin örtü yayıyordum. Müslin çok daha iyi ve hızlı kuruluyor ve çok daha yumuşak. Oğlum banyo sonrası emmek isterdi hemen. Müslinle kurulayıp, üçgen banyo havlusuyla kundak gibi yapıp emzirirdim sakinleşene kadar. Bu arada kazalara sebebiyet vermemek için miniğin bezini bağlamayı da unutmayın ^^)

BANYO, TEMİZLİK ve SAĞLIK İHTİYAÇLARI

  • Küvet / Küvetin içine koymak için file ya da sünger / Kova / Maşrapa (Küvet olarak banyoda yerimiz dar olduğundan Stokke’nin katlanabilir küvetini almıştık. Şuan piyasada stokta göremiyorum. Ben memnun kaldım ve kullanmaya devam edeceğiz. Ama tamamen bütçenize ve zevkinize göre seçim yapabilirsiniz. Maşrapa için uç kısmı yumuşak olanarı da tercih edilebilir ama ben kullanmadığım için bilemiyorum. Kova da suyun sıcaklığının bebek için çok soğuk ya da sıcak olmadığından emin olmak için önemli bence. Herhangi bir kova kullanılabilir.)
  • Şampuan (İlk oğlumda Mustela köpük şampuan kullanmıştım ama pek sevmedim.  Şuan Burt’s Bees kullanıyoruz. Minik için de aynı ürünle devam ederiz muhtemelen. Aslında Türkiye’de bulabilsem Earth Mama Angel Baby isterim ama henüz rastlamadım. İnstagramda içerik inceleyen birçok hesap var. Onlara göz atıp bütçenize uygun bir ürünü seçebilirsiniz. Bence yenidoğan için önemli olan kokusuz olması. Bu arada neredeyse 1 yaşına kadar çok çok az şampuan kullandığımızı da söylemeliyim. Ciltleri zaten tertemiz, yumuşacık. Her banyoda şampuana kesinlikle ihtiyaç yok.)
  • Bebe yağı / vücut sütü / nemlendirici (Ben ilk oğlumda kullan(a)madım. Gerek de olmadı pek. Bu kış soğuklarda cildi biraz kuruyunca kullanmak için Badger baby balm aldım. Minikte de kullanmayı deneyebilirim.)  
  • Tarak-Fırça (Chicco’nun setini almıştım. Memnundum ama bir şekilde kayboldu ve sonra bilmediğim başka bir marka aldım. O da iş gördü.)
  • Tırnak makası (Chicco’nun setini aldım. Uzun süre çıt çıt makasını kullanmıştım ve memnundum. Pegasus Airlines Londra uçuşumuzda valizimizi kaybedince gitti ne yazık ki. Ben de makas şeklinde olanı kullanmaya devam ediyorum. O da çok rahatmış. Setin içindeki diğer ürünleri ise hiç kullanmadım.) 
  • Pişik kremi (En çok Sudocrem kullandık biz. Yine onunla devam ederim diye düşünüyorum. Doktor önerisi isteyerek ve içerik incelemesi yaparak karar verebilirsiniz.)
  • Ateş ölçer (Bir koltukaltı dijital ateşölçeriniz mutlaka olsun. Braun dijital ölçer çok hızlı ölçüyor. Memnun kaldım ben. Ama uyuyan bebeğin ateşini ölçmek için de temassız bir ateşölçer de iyi oluyor. Ben Aliexpress’ten almıştım ve şaşırtıcı şekilde memnun kaldım. Başta güvenemediğim için çalıştığım yerin revirine verdim. Hemşire hanım sağolsun hem kendi ateşölçeriyle hem benimkiyle ölçtü birkaç gün hastalarını. Sorunsuz çalıştığını teyit etmiş olduk. Kulaktan ölçer hiç kullanmadığım için bilemiyorum.)
  • Bebek çamaşır deterjanı (Green Clean ve Siveno kullandım. Bir de Mom’s Green aldım, onu deneyeceğim. İçerik incelemesi yaparak bütçenize uygun olanı tercih edebilirsiniz. Kokusuz olmasına dikkat edin. Hatta ben emzirdiğim sürece kendi üst kıyafetlerimi de hep kokusuz deterjanla yıkamıştım.)
  • Bebek bezi (Huggies’den çook memnunduk. Ama Türkiye pazarından çekildi. Prima Premium Care ve Minnies de kullandık. Bezi doğumdan önce stoklamanızı önermem. Her bez her bebeğe uymuyor, hassasiyet/pişik yapabiliyor. Dahası ilk zamanlar neredeyse her pakette bir boy büyüğüne geçmeniz gerekiyor. Beden seçimini önceden kestirmek zor ilk birkaç ay. Doğacak bebeğim için Sleepy Natural deneme paketi aldım. Hangi bezle devam edeceğimizi zaman gösterecek.)
  • Pamuk (Yenidoğanın cildi hassas olduğundan en azından ilk birkaç ay poposunu sadece ılık su ve pamukla temizlemeyi planlıyorum ilk oğlumda yaptığım gibi. Ebebek’ten Baby&Me pamuk aldım ama sanırım çok önemli değil hangi marka olduğu.)
  • Islak mendil (Unibaby yenidoğanı çok uzun süre kullandık ve oldukça memnundum. Ama içeriğini değiştirdikleri için artık almıyorum. Sleepy Natural Yenidoğan ve Baby&Me Yenidoğan için deneme paketleri aldım. Londra’da Water Wipes almıştım. Gerçekten çok doğal ve güzel bence ama kurdan dolayı çok pahalı =( Islak mendili ilk zamanlar sadece dışarıda mecbur kaldığımda kullanıp, bebek büyüdükçe pamuktan buna geçiş yapacağız.)
  • Alt açma bezi (Kullan-at) (Canbebe, Baby&Me, Sleepy vb. olabilir. Markası çok önemli değil. Ama ben 60x90 olanları tercih ediyorum. Şimdilik Sleepy aldım.)
  • Burun aspiratörü (Otribebe önermişti doktorumuz. Yine ondan aldım. Ama çok kullanmamak öenmli. Sağlık konularında her zaman önce çocuk doktorunuza danışın derim.)
  • Oda termometresi (Weewell dijital nem ve sıcaklık ölçer kullanıyorum. Özellikle ilk zamanlar odanın nemi ve sıcaklığı önemli. Başka bir marka da tercih edilebilir ama bir nemölçeriniz olsun bence.)

BÜYÜK EŞYALAR

  • Bebek arabası ve Oto Ana kucağı (Biz uzunca sayılabilecek bir eleme sürecinden sonra Peg Perego Si Switch Travel System modeline karar verdik. Kriterlerimiz hafif olması, kolay katlanabilir olması, 5li emniyet kemerinin olması, kolay idare edilebilir olması vb idi. Sonradan ayrıca baston puset almaya uğraşmak istemedik. Çin malı olmasını da istemedik. Sonunda bu modelde karar kıldık. Barış 5 aylıkken ilk uçak seyahatimizde bir parçası kırıldı. Ona rağmen 3 yıl severek kullandık. Hala onunla devam edeceğiz.)
  • Anne yanı olabilen beşik/karyola (Öncelikle Chicco next2me almayı düşünmüştüm. Ama en fazla bebek 9 aylık olana kadar kullanılabildiği için evde kalabalık yapacak eşya istemedim. İkea’dan bir yanı çıkarılabilen ve bebek büyüdüğünde de yanı çıktığı için çocuk yatağı gibi kullanılabilen Gulliver karyolayı tercih ettik. Çok memnun kaldık. Oğlum hala onda yatıyor. Şimdilerde ona yeni bir yatak alıp İkea karyolayı yeniden anneyanına dönüştürmemiz gerekiyor ama bakalım nasıl olacak.)
  • Bebek yatağı (Seçmek epey zor oldu. Bebek yatağının çok sert yada çok yumuşak olmaması önemli. O yüzden visco kesinlikle olmamalı. Yarı ortopedik olmasını öneriyor çocuk doktorları. Allerjik olabileceği için yün ve doğal lateks önerilmiyor. Ayrıca yün ve pamuk yataklar zamanla çökme yapabildiği için bebeğin omurgasını iyi desteklemiyormuş. Biz sonunda İşbir’den Allerban yatakta karar kıldık. Kılıfının çıkarılıp yıkanabiliyor olması da tercih sebebiydi bizim için. Oldukça memnunuz.)
  • Yan yatış yastığı (Mycey aldım. Sevibebe’nin yatak şeklinde olanı da tercih edilebilir belki. Joker, Ebebek dahil olmak üzere çoğu bebek mağazasında bulabilirsiniz. İlk zamanlar çok kullandık.)
  • Su geçirmez alez (Bebek yatağı için Yataş’tan almıştık. Anne yanı yatak kullanıldığında, anne yatağına da bir alez tavsiye ederim :) )
  • Şifonyer (Çocuk odası yapmadık biz hiç. Kendi şifonyerimizin bir kısmını oğlumuzun eşyaları için ayırdık ve o şekilde kullandık. Şimdi büyük için yeni bir çözüm bulup, miniğin eşyalarını yine bizim şifonyerde misafir edeceğiz.)
  • Kanguru (Ergonomik olması önemli. Buzzidil Standart beden almıştım ve o kadar çok kullandım ki anlatamam. Oğlum pusette durmazdı. Puset çantalarımı taşır ben de oğlumu kanguruda taşırdım. Kaç ülke dolaştık kanguruyla. Arkadaşlarım “oğlunu koynunda büyüttün” diyorlar. Gerçekten de öyle. Kesinlikle tavsiye ederim. Ama imkanınız olursa deneyip alın. İthal markalardan Boba, Ergobaby, Buzzidil ve Lillebaby iyidir. Yerli ve daha uygun olsun derseniz de mutlaka Neko ve Huggyberry’ye bir göz atın derim. Bu konuda Babywearing Türkiye Facebook grubuna göz atabilirsiniz.)
  • Ev tipi ana kucağı (Almadık, kullanmadık. Çok gerektiğinde otokoltuğu olan anakucağını kullandım evde de. Ama şimdi büyükle ilgilenirken minik de yanımızda olsun diye alır mıyım bilmiyorum. Şimdilik almayı planlamıyorum.)

BEBEK BİRAZ BÜYÜDÜKTEN SONRA
  • Oto koltuğu (1 yaşında Cybex M2 iSize koltuğunu aldık. Memnunuz. ADAC testlerinden geçmiş olmasına mutlaka dikkat edilmesi gereken bir ürün. İsofix’li olması önemli. Bir de bebeği oturtmadan almayın derim. Her bebek her koltuğa oturmuyor :D )
  • Kitaplık (Çocuğun kendi boyunda bir kitaplığa sahip olması önemli diye düşünüyorum. Biz kendi kitaplığımızın alt raflarını oğlumuza ayırmıştık. Emeklemeye başladığı andan itibaren çok vakit geçirdi kitaplığın önünde.)
  • Mama sandalyesi (İkea. Hem evimiz daha büyük bir sandalye için küçük sayılır, hem de bunun ön tablası çıktığı için masaya yaklaştırıp, bizle beraber masaya oturmuş olmasını sağlamak hoşuma gidiyor. Artık kullanmadığımız için kaldırmıştık ama kısmetse doğumdan tam 6 ay sonra depodan inecek yine :) )
  • Unigo oyun matı (Bu oyun matı hem darbe emici, hem su geçirmez ve silinebilir hem de antialerjik. Özellikle bebek hareketlenmeye başladığında işe yarayacaktır. Ben evimizin salonu geniş olduğu için hiçbir boyu yeterli gelmeyeceğinden almadım. Ama alan arkadaşım çok memnundu.)
  • Çocuk boyuna uygun masa-sandalye (2 yaşından sonra İkea Latt aldık.)

EKSTRALAR:
  • Biberon (Emzirmek istiyorsanız, emzirmeyi planlıyorsanız almayın! Almayın! Kullanmayın! Başka söze ihtiyaç duymuyorum.)
  • Emzik (Kesinlikle evinize sokmayın! Emzirme, mama, biberon ve emzik konusunda detaylı bilgi için lütfen Emzirme Sanatı Facebook grubuna üye olun.)
  • Dönence (Almadım, kullanmadım. Onun yerine yatağına ikea’dan kırılmaz ayna ve çeşitli kitaplar, görseller koyuyordum.)
  • Kapı süsü (İlk oğluma kendim yapmıştım ama bu defa vaktim de enerjim de yok gibi.)
  • Oyun/aktivite halısı (Ben almamıştım. Hiç aklımda bile yoktu ama hediye geldi. 1 aylıkken oğlumu koymaya başladım içine ve ilk kez bir şeye uzandığını orada gördüğümüzdeki şaşkınlık ve heyecanımız paha biçilemez bence. Markası modeli çok önemli değil diye düşünüyorum ama bebekler için çok güzel bir ürün.)
  •  

Detaylı yazmak istediğim için epey uzun oldu ama umarım işinize yarar ve memnun kalırsınız. Yazımı buraya kadar okuduysanız, çok büyük ihtimalle siz de bebek bekliyorsunuz :) Sağlıkla kucağınıza almanızı dilerim. Bu listede atladığım bir şey dikkatinizi çekerse lütfen buradan ya da instagram'dan sorun. Bunun dışında annelik ve bebekle ilgili yazmamı istediğiniz yazılar olursa da yorum bırakabilirseniz sevinirim.

Sevgilerimle

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...