24 Ekim 2016 Pazartesi

Yenidoğan İhtiyaçları: Anne – Bebek Alışveriş Listem (Marka önerileriyle)


Herkese merhabalar,

Bugün üzerinde epey kafa yorduğum, tecrübeli annelerden fikirler alıp, farklı yerlerden birçok yazı okuyup oluşturduğum ve aslında hala bazı noktalarda kararsız kaldığım Anne-Bebek Alışveriş Listemi sizlerle paylaşmak istiyorum.


Benim okuduğum alışveriş listeleri genelde marka önerisinde bulunmuyor, sadece tulum, battaniye, şapka, vb. şeklinde sıralanmış ürünleri içeriyordu. Ama daha önce hamilelik yaşamadıysanız ya da çok yakınınızda birileri yeni doğum yapmadıysa her şey o kadar yeni ve yabancı geliyor ki ben hep marka tavsiyesi istemeye çalıştım konuştuğum annelerden. Ve birkaç alt başlıkta gruplayarak oluşturduğum Yenidoğan Alışveriş listemi burada da paylaşmak istedim. Biraz uzun olacak ama hem anne adaylarına faydalı olsun hem de içimdekileri dökeyim istiyorum. (Şuan hamileliğimin 36. haftasındayım. Bu ürünlerin hiçbirini henüz kullanmadım. Bu yazıyı daha ileriki bir tarihte, inşallah bebeğim doğup da ürünleri kullandıktan sonra, değerlendirmelerimle birlikte güncellemeyi planlıyorum.) Yanına ?? koyduğum ürünlerde marka/model seçemedim henüz. Tecrübeli annelerin desteklerini ve yorumlarını bekliyorum ^^

ANNE İHTİYAÇLARI
  • Emzirme sütyeni/atleti (Mevsime göre sütyen yada atlet tercih edebilirsiniz. H&M, Marks and Spencer, Oysho gibi mağazalarda çeşitleri mevcut. Ben fiyatı biraz daha uygun olduğu için ve modellerini de beğendiğim için H&M’i tercih ettim.)
  • Lohusa pijama/gecelik/sabahlık ??
  • Emzirme yastığı (Mycey aldım. Duyduğuma göre sert olması, yani bebeği emzirirken çökmemesi gerekiyormuş.)
  • Göğüs ucu kremi (Bella B aldım. Birkaç haftadır ara sıra kullanıyorum. Doğumdan sonra daha çok Hindistan cevizi yağı kullanmayı düşünüyorum ama doktora da danışırım.
  • Göğüs pedi (Lansinoh aldım. Chicco ve Mamajoo öneren de oldu.)
  • Göğüs kalkanı (Avent – “Başka marka düşünmeyin” diyorlar. Hastane çantasında bulundurulması tavsiye edilen ürünlerden.)
  • Süt pompası (Benim süt saklama amacım yok aslında. İlk yıl çalışmayıp bebeğime kendim bakacağım. Bir yaşından sonra da inşallah emmeye devam ederse, iş yerim evime çok yakın olduğundan emzirmek için eve gidip gelebileceğim. Ama yine de sütüm fazla olursa sağıp saklamak her zaman iyidir. Ki zaten ilk zamanlar sütün gelmesine yardımcı olabileceği, bebek göğsü boşaltamazsa boşaltmak gerekebileceği için bir pompa alma niyetindeydim. Güvendiğim bir yakınım Wee Baby manuel pompadan çok memnun kaldığını söyledi. İnternette okuduğum yorumları da oldukça iyi. Memnun kalmazsam verdiğim paraya hiç üzülmeyeceğim kadar da ucuz, diyordum ki Lansinoh’un manuel pompasının iki ayarlı olduğunu görüp, indirimde Wee Baby’ye oldukça yakın bir fiyattan bulunca onu aldım. Eğer çalışacaksanız ve/veya sütünüzü sağıp saklamanız gerekiyorsa Medela yada Ameda’nın elektrikli pompaları daha çok işinize yarayacaktır.)
  • Süt saklama poşetleri (Lansinoh yada Avent)

BEBEK KIYAFET VE TEKSTİL İHTİYAÇLARI

Kıyafet konusunda pek bir cimriyim sanırım ^^ Hani derler ya bebeğin yediği helal, giydiği haram diye :) Hiçbir şeyi haram olmasın diye az az aldım hepsinden. Ve çabucak büyüdükleri söylendiği için de birkaç tane 0-3 ay, birkaç tane 3-6 ay, birkaç tane 6-9 ay şeklinde aldım. Şimdi gözüme çok az geliyorlar ama olur da yetmezse kolayca gidip alınabilecek, hatta internetten sipariş verilebilecek ürünler oldukları için sizlere de az az almanızı tavsiye ederim. Hediye kıyafet gelme ihtimali de var tabi. Kıyafette marka olarak da Mothercare, Chicco ve Zara’dan aldığım ürünler olduğu gibi, Koton, Civil gibi markalardan ve Havuzlu Han’dan aldığım ürünler de var. Ne nerede denk gelirse ^^ Ama çok koyu renkler almamaya dikkat ediyorum. “Ne kadar çok renk, o kadar çok boya” diye okumuştum bir yerde, ondan etkilendim sanırım. Bir de bebeğin tenine değecek her şeyin mutlaka %100 pamuk olmasına dikkat etmek gerekiyor.

  • Çıtçıtlı badiler (Farklı bedenlerden 5er tane. Benim bebeğim kış bebeği olacak. Bu sebeple üstüne mutlaka başka şeyler de giydireceğim için genelde kısa kollu tercih ediyorum. Ama kolsuz yada uzun kolluları da tercih edilebilir. Bir de bunların hem alttan hem önden çıtçıtlı olanları var. İlk zamanlar kafasından giydirmeye korkarım belki diye 0-3 aylık olanlar için öylelerinden de tercih ettim.)
  • Alt üst takımlar (3er takım)
  • Tulumlar (3er tane)
  • Çoraplar (Kimi bebeklerin bileklerini sıkıyormuş çorapların lastikleri. O sebeple sanırım birkaç çift farklı boylarda almakta yarar var.)
  • Eldiven ve şapka (Çok almamam önerildi. Çeşitli setlerde de çıktığı için ben ayrıca hiç almadım :D Zaten bücürün tırnaklarını kesmeyi becerebilirsem eldiven hiç kullanmayabilirim. İlk günden dokunarak öğrenmelere başlasın bıdık. Ama birkaç şapka alsam iyi olacak sanırım :) )
  • Hastane çıkışı (1 tane 10lu, 2 tane 5li set aldım.)
  • Uyku tulumu (Hani şu kolları açıkta bırakan, alt tarafı çuval gibi fermuarlı olanlardan. Bebeklerde ilk yıl boğulma tehlikesine karşı yorgan önerilmediğinden bu tulumları denemek istedim. Ikea ve C&A'de var. Hatta English Home’da da var. Her bebek bu tulumun içinde durmayı sevmeyebiliyormuş. Ben denemek için C&A’dekilerden birini aldım.)
  • Astronot mont ?? (Kış bebekleri için gerekliymiş ama henüz almadım.)
  • Battaniye (Farklı kalınlıklarda birkaç tane)
  • Müslin battaniye ve bezler (Aden & Anais’ten 120x120cm 4lü bir set aldım. İndirime rastlayınca Amerika’daki fiyatından ucuza geldi.  Bir de C&A’den 65x65cm 3lü bir set aldım. LC Waikiki’de ve Ebebek’te de çeşitli boylarda ve desenlerde bulmak mümkün. Hatta Joker mağazalarına Aden & Anais bile gelmiş.)
  • Ağız bezleri (Mermerşahi kumaşından 10lu bir set aldım Ebebek’ten, markası BabyJem’miş, ama annem kendi elleriyle de hazırlayacak birkaç tane. Bol bol olmasında sakınca yok.)
  • Nevresim takımı (En önemli şey lastikli çarşaf. Bebek yeni doğduğunda yastık ve yorgan kullanmayacağı için sadece çarşaf yeterli. Çarşafın da düz durması ve toparlanmamı için lastikli olması işe yarayacaktır. Ben English Home’dan birkaç tane aldım. Daha sonra kullanmak üzere takım olarak da alabilirsiniz tabi ki. Bu aralar English Home’da indirim var mesela. LCW de yeni piyasaya sürmeye başlamış.)
  • Banyo havlusu (Kundak şeklinde, bebeğin başı için köşesinde üçgen olan havlulardan 2 yada 3 adet gerekiyormuş. Chakra’nın önerildiğini çok duydum ama ben fiyatlarını yüksek buluyorum. İndirimde bakılabilir belki. Carters’ınkiler de çok sevimli ama bence pahalı. Ben Linens’ten ve English Home’dan birer tane aldım. Mothercare de denenebilir.)

BANYO, TEMİZLİK ve SAĞLIK İHTİYAÇLARI

  • Küvet / Küvetin içine koymak için File / Kova / Maşrapa ?? (Stokke’nin katlanabilir küvetini alıp almama konusunda kararsızım. Kullanan varsa yorum bırakabilir mi lütfeen??)
  • Şampuan (Mustela yada Burt’s Bees alınabilir. Aslında Türkiye’de bulabilsem Earth Mama Angel Baby isterim ama henüz rastlamadım. Köpük şampuanı kolay kullanılabilir olduğunu düşündüğümden ilk olarak Mustela aldım ben.)
  • Bebe yağı ?? (Doktora sorup hindistan cevizi yağı kullanabilirim.)
  • Bebek vücut sütü ?? (Bübchen’den çok memnun olduğunu söyleyen bir yakınım var.)
  • Tarak-Fırça (Chicco’nun setini aldım.)
  • Tırnak makası (Chicco’nun setini aldım. Setin bence yüksek bir fiyatı var ama her kullanan memnun olduğunu söylüyor. İnşallah biz de severiz.) 
  • Pişik kremi (Desitin, Sudocrem, Mustela en çok duyduğum markalar. Mustela’nın deneme boyunu aldım ilk etapta. Sonra duruma göre ve doktorun önerisine göre devam edebilir ya da değiştirebilirim.)
  • Ateş ölçer ?? (Braun kulaktan ölçer istiyorum ama onun da çeşitleri varmış. Henüz karar vermedim.)
  • Bebek çamaşır deterjanı (Öneriler üzerine Friendly Organic marka kokusuz sıvı çamaşır deterjanını aldım.)
  • Bebek bezi (Prima Premium Care İpeksi Yumuşaklık almayı düşünüyorum. Ama Komili Bebe’nin de önerildiğini duydum. Kullanan anneler ne düşünüyor?)
  • Pamuk (Yenidoğanın cildi hassas olduğundan en azından ilk üç ay poposunu sadece ılık su ve pamukla temizlemeyi planlıyorum. Ebebek’ten Baby&Me pamuk alabilirim ama çok önemli değil hangi marka olduğu.)
  • Islak mendil (Unibaby yenidoğan alkolsüz, parfümsüz. Sadece dışarıda mecbur kaldığımda kullanmak için. Tabi bebek büyüdükçe pamuktan buna geçiş yapabiliriz.)
  • Alt açma bezi (Kullan-at) (Canbebe, Dalin, Baby&Me vb. olabilir. Markasının çok önemli olduğunu sanmıyorum.)
  • Burun aspiratörü (Otribebe)
  • Oda termometresi (Weewell dijital nem ve sıcaklık ölçer)

BÜYÜK EŞYALAR

  • Bebek arabası ve Oto Ana kucağı (Biz uzunca sayılabilecek bir eleme sürecinden sonra Peg Perego Si Switch Travel System modeline karar verdik. Kriterlerimiz hafif olması, kolay katlanabilir olması, 5li emniyet kemerinin olması, kolay idare edilebilir olması vb idi. Sonradan ayrıca baston puset almaya uğraşmak istemedik. Çin malı olmasını da istemedik. Sonunda bu modelde karar kıldık. Umarım memnun kalırız.)
  • Anne yanı olabilen beşik/karyola (Öncelikle Chicco next2me almayı düşünmüştüm. Ama en fazla bebek 9 aylık olana kadar kullanılabildiği için evde kalabalık yapacak eşya istemedim. İkea’dan bir yanı çıkarılabilen ve bebek büyüdüğünde de yanı çıktığı için çocuk yatağı gibi kullanılabilen Gulliver karyolayı tercih ettik. Evet, evimizin hemen hemen her şeyi İkea ^^)
  • Bebek yatağı (Seçmek epey zor oldu. Bebek yatağının çok sert yada çok yumuşak olmaması önemli. O yüzden visco kesinlikle olmamalı. Yarı ortopedik olmasını öneriyor çocuk doktorları. Allerjik olabileceği için yün ve doğal lateks önerilmiyor. Ayrıca yün ve pamuk yataklar zamanla çökme yapabildiği için bebeğin omurgasını iyi desteklemiyormuş. Biz sonunda İşbir’den Allerban yatakta karar kıldık. Kılıfının çıkarılıp yıkanabiliyor olması da tercih sebebiydi bizim için.)
  • Yan yatış yastığı (Mycey aldım. Sevibebe’nin yatak şeklinde olanı da tercih edilebilir belki. Joker, Ebebek dahil olmak üzere çoğu bebek mağazasında bulabilirsiniz.)
  • Su geçirmez alez (Bence yüksek ısıda yıkanabilir olmalı. Yataş 90 derecede yıkanabildiğini iddia ediyor.)
  • Şifonyer (Çocuk odamız oldukça küçük olduğu için dolap yerine sadece bir şifonyer almayı düşünüyoruz şimdilik. Büyük ihtimalle İkea’dan.)
  • Kanguru ?? (Ergonomik olması önemli. Chicco önerilmiyor. Ergobaby’yi duyuyorum. Boba da olabilir. Hiç duymamıştım ama bugün bir arkadaşım da Catbirdbaby’yi önerdi. Çok memnun kalmış.  Ben henüz karar vermedim. Tecrübeli anneler, yardım lütfen ^^)
  • Ev tipi ana kucağı ?? (Sallanan şeyler benim başımı döndürüyor ama ne yapacağız bakalım.)

BEBEK BİRAZ BÜYÜDÜKTEN SONRA
  • Oto koltuğu (Bebek oto ana kucağına sığmamaya başlayınca gerekeceği için henüz bir seçim yapmadık.)
  • Kitaplık (Çocuğun kendi boyunda bir kitaplığa sahip olması önemli diye düşünüyorum. İkea’daki çerçeve rafları duvara monte edilerek kullanılabilir.)
  • Mama sandalyesi (İkea. Hem evimiz daha büyük bir sandalye için küçük sayılır, hem de bunun ön tablası çıktığı için masaya yaklaştırıp, bizle beraber masaya oturmuş olmasını sağlamak hoşuma gidecek.)
  • Unigo oyun matı (Çocuk odasında halı kullanmak hiç sağlıklı değil. Özellikle alerjik bebeklerde tavsiye edilmiyor. Bu oyun matı hem darbe emici, hem su geçirmez ve silinebilir hem de antialerjik. Henüz almadım ama odasına geçince bunu tercih edeceğim.)
  • Çocuk boyuna uygun masa-sandalye (İkea)

EKSTRALAR:
  • Biberon (Ekstraya koydum çünkü inşallah bebeğim emerse yada ek mamaya ihtiyacı olmazsa gerekli olmayacak bir ürün. Ama olur da gerekirse diye Dr. Browns Doğal akış standart cam biberon aldım. İkinci tercihim de Medela Calma olurdu.)
  • Biberon temizleme fırçası
  • Emzik (Bebeğime emzik verip vermeyeceğimi, versem de onun alıp almayacağını henüz bilmiyorum ama anne memesine uygun olması açısından bir Avent Soothie aldım gitti.)
  • Kırmızı taç (Ben o çok süslü, çiçekli lohusa taçlarından ziyade geleneksel kırmızı kurdeleli olanlarından tercih edeceğim ^^)
  • Emzirme önlüğü ??
  • Dönence ?? (Vakit bulabilirsem kendim yapmak istiyorum.)
  • Oyun halısı ??
  • Kapı süsü ??

Benim Anne-Bebek alışveriş listem bu şekilde. Dediğim gibi neredeyse hiçbirini henüz kullanmadım. İlerleyen aylarda belki güncellenmiş bir liste daha hazırlayabilirim. Soru ve önerilerinizi bana yazmayı unutmayın.

Sevgiler,
Alice

4 yorum:

  1. İkinci çocuğuna hamile tecrübeli bir anne olarak sana önce gereksizleri yazayım.
    Mesela hastane çıkışı ben aldığıma pişman olmuştum çünkü oğlum iri bir bebekti ve bir hafta sonra giyememişti bende şimdi 1 aylık body ve tulum alıyorum.:)
    Uyku tulumu bence 1 yaşına kadar gereksiz birşey benim sıpa 6 yaşına geldi hiç giymedi, giydiremedim o da ayrı bir olay:)
    Ben hiç beşik almamıştım direkt büyük bir yatak aldım daha doğrusu Masko'nun arkasında ki bir mobilyacıya istediğim şekilde yaptırdım ve oğlum 4,5 yaşına kadar yattı yatağı da yatsan'dan almıştık çok iyi bir yataktı.
    Ev tipi ana kucağı almadım onun yerine bebek arabasıyla aldığım ana kucağını evde de kullanmıştım ama fisher price'ın salıncağı hediye gelince 4 aydan sonra ona koymuştum.
    Bebek kıyafeti olarak mothercare, chicco ve marks&spencer kullandım özellikle body ve tulumları çok kaliteli hatta yıl sonu mothercare %50'ye varan indirim yapıyor.
    Burt's Bees'in şampuan ve kremini kullandım yıllardır hala şampuanımız aynı sudocrem pişik için çok iyidir mutlaka öneririm, mustela'nın physiobebe diye bir ürünü var misel su gibi birşey özellikle kış bebekleri için çok iyi benim oğlumda kış bebeğiydi malum sık yıkamak zor oluyor bende cildini bu misel su ile siliyordum.
    Göğüs ucu kremi Lansinoh'ta iyidir ben çok memnun kalmıştım ha bu arada bebek yağı Burt's Bees'in güzeldir piyasada ki doğala yakın nadir ürünlerden.
    Ateş ölçer ben koltuk altından ölçülenlerden almıştım gayette iyiydi.:) Sevi bebe'nin alt açma örtüleri var onlar da çok güzeldir aklında bulunsun.
    Penye battaniye en sık kullandığım ürünlerdendi Chicco, Chakra, Sevi Bebe'de güzel ürünler var hemde kaliteli ürünler, bebek deterjanı da dalin kullandım, zamanla lekeler olunca mecbur ariel vs kullanılıyor.
    Zaten deterjanın organiği olmaz buna inanmayanlardanım bir de ilk aylarda çamaşırlarını beyaz toz sabunla yıkamıştım.
    Astronot mont bi hevesle alıp birkaç kez kullanmıştık çünkü aralık ayında doğan oğlumu hava soğuk mikrop dolu diye sık dışarı çıkarmamıştım hem de o montları giydirip çıkarması çok zor oluyordu 1 yaşına yaklaşınca da normal montları almaya başlamıştık.
    Biberon mutlaka cam olanı al chicco'nun güzeldir ağırdır, kırılır ama en sağlıklısı da cam olanları bi de emzik olarak şimdi avent'in yeni doğan emziği çıkmış ben alacağım çok merak ettim.:)
    Eğer anne sütü alırsa fazla biberon kullanmıyorlar ama olur da süt yetmez ve mama desteği olursa o zaman biberon birden fazla gerekli çok şükür benim oğlum 21 ay emdi biberon sık kullanmadık ama birkaç arkadaşım avent'in biberon sterilizasyon cihazlarından almış ve çok memnun kalmışlardı.
    Oto koltuğu biz Chicco almıştık tabi abimizin ki duruyor kardeşte biraz büyüyünce onu kullanacak.
    Mama sandalyesi Kraft almıştım ben o zamanlar çokta memnun kalmıştık tekerlekliydi, ortasında bebeğin aşağı kaymaması için bariyer vardı memnun kalmıştım.
    Kitaplık, masa vs İkea'da gayet güzel var ama ben oğluma 3 yaşına doğru almıştım çünkü yatak odamız büyük olduğu için 3 yaşından sonra odasına geçmişti.
    Kuzucuk sağlıkla gelsin inşallah onun isteklerine ve ihtiyaçlarına göre herşey zaten şekillenecek.:)

    YanıtlaSil
  2. Maşallah ne çok şey almışsın ve bu daha başlangıç :-) Bebeğini sağlıkla kucağına alırsın inşallah canım.

    YanıtlaSil
  3. Epeydir gelmemişim diye fark ettim ve geldim ki ne göreyim, güzel ve hayırlı haberler!
    :)
    Çok tebrik ederim, şansınız bahtınız açık olsun ailecek...

    YanıtlaSil
  4. Çok faydalı bir yazı olmuş :) Paylaşım için teşekkürler :)
    Blogunu takipteyim canım bloguma beklerim.

    https://beyazbegonvil.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...