27 Haziran 2022 Pazartesi

Bebekle / Çocukla Uçak Yolculuğu

Herkese merhabalar,


Yeni evlilere ya da bebek bekleyen annelere “Şimdi gez gezebildiğin kadar, çocuk olunca biraz zor gezersin.” dendiğine çok tanık oldum. 5 yıldan fazladır anneyim ve bunu diyen kişilerin denemekten korkan kişiler olduğunu düşünüyorum. Tamam anneliğimin ilk ayında bırakın evden çıkmayı, yatak odasından salona gidememiş olabilirim. (Emzirme işini oturtana kadar bir süre zor zamanlar geçirdim.) Ama sonrasında ilki 5 aylıkken olmak üzere oğlum Barış ile sayısını bilmediğim kadar çok defa uçak yolculuğu yaptım. Minik yavrum Göksu pandeminin ortasına doğduğu için onunla ne yazık ki uçakla henüz hiç yolculuk yapamadık.  En son 2 yıl önce, pandemi Türkiye’ye gelmeden ve ülkelerarası sınırlar keapanmadan tam 1 ay önce Londra seyahatimizden dönmüşüz. Artık yolculuğa o kadar çok özlem duyuyorum ki kelimeler kifayetsiz. Bu sebeple, o günden birkaç da fotoğraf paylaşarak sizlere kendi oğlumla yaptığım uçak yolculuklarındaki tecrübelerime dayanarak birkaç öneride bulunmak istiyorum. 


Bebekle / Çocukla Uçak Yolculuğu



1.Bilgilendirin. İnsanlar bilmedikleri şeylerden korkarlar. Buna bebek ve çocuklar da dahil. Bebeğiniz kaç aylık ya da kaç yaşında olursa olsun ona mutlaka yaşına uygun derecede bilgi verin. 5 aylıkken ilk kez uçağa bindiğimizde oğluma “Biraz sonra uçak vuuu yapacak ve bööyle uçacak” diye komikleştirerek anlatmıştım ki korkmasın. İleriki yaşlar için daha detaylı ve sürece dair bilgiler verebilirsiniz önceden. Bunun için harika kitaplar var. Barış Tübitak Yayınları’nın Uçakta kitabını ve İş Bankası Kültür Yayınları’nın Havalimanında Bir Gün kitabını çok seviyor.  Bunlar dışında piyasada çok çeşitli kitaplar da var. İnceleyerek beğendiğinizi alabilirsiniz. 


Bebekle / Çocukla Uçak Yolculuğu



2.Besleyin. Emzirin ya da daha büyük çocuklar için yanınızda mutlaka yiyecek birşeyler bulundurun. İniş ve kalkışlarda mutlaka emmesini ya da getirdiğiniz yiyecekleri yemelerini sağlayın. Bu çene hareketi kulaklarına gelecek basıncı azaltacaktır. Böylece çocuğunuz daha az acı çekecek ve daha az ağlayacaktır. Daha rahat emzirebilmek için önceden checkin yapıp cam kenarı almaya dikkat ederseniz bir emzirme örtüsü ya da büyükçe bir şalla çok rahat emzirebilirsiniz. Özellikle emzirince uyuyan bir bebeğiniz varsa ve uçuş saatlerini onun uyku saatine denk getirirseniz yol boyunca mışıl mışıl uyuyabilir minik yolcunuz. 


Bebekle / Çocukla Uçak Yolculuğu



3.Eğlenceli hale getirin. Bebekler için olmasa da oynayabilecek yaşa gelince uçak içinde çocuğunuzu eğlendireceğini düşündüğünüz şeyler alın yanınıza. Bunlar küçük arabalar, oyuncak bebekler, minik karakterler, boyama ve okuma kitapları vb olabilir. Hatta çocuğunuzun ilk kez uçakta göreceği minik hediyeler alıp sürpriz de yapabilirsiniz. Uçak yolculukları sıkıcı olmak zorunda değil. 


Bebekle / Çocukla Uçak Yolculuğu



4.Endişelenmeyin. Çocuğunuz sizin endişenizi hisseder. Siz ne kadar pozitif olursanız o da uçmayı o kadar sevecektir. Ama bazen ne yaparsanız yapın uçuşta ağlar o çocuk. Belki içerideki koku onu rahatsız etmiştir, belki burnu  tıkalıdır, belki biryeri ağrıyordur, belki beklediğinden uzun bir yolculuk olmuştur ve gerçekten çok sıkılmıştır. Unutmayın, çocuk bu. Ağlaması çok normal. Onu mümkün olduğunca sakinleştirmeye çalışın ve diğer yolcuların ne düşündüğünü umursamayın. Bunu söylerken tabi ki kaba olun demek istemiyorum. Söylemek istediğim şey şu ki bir iki saat sonra sizi tanımayacak ve hatırlamayacak başkaları yüksek sese kızacak diye değil, çocuğunuz için endişelendiğiniz için onu sakinleştirmeye çalışın. Öyle anlarda emzirmek benim işimi hep en kolaylaştıran şey oldu. 


Demem o ki gezmek, seyahat etmek güzel şey. Çocuğunuz olduğu için kesinlikle eve kapanmak zorunda değilsiniz. Biz her seyahatimizde Barış’ın normalde öğreneceğinden çok daha fazla şey öğrendiğine ve tecrübe edindiğine tanık olduk. Ve anne olarak değişiklik bana da her zaman çok iyi geldi. Korkmayın ve o çok istediğiniz yere gitmek için o uçağa binin. Bunların dışında önerileri olanları da yorumlarda veya instagramda sohbete davet ediyorum. 


Sevgilerimle,

Alice

1 yorum:

  1. Eğitim bilimlerinde bir hocamız vardı. Çocuk yetiştirme ile ilgili size bir tavsiye vereceğim demişti. "Çocuğu gezdirin. Çarşı, pazar, sokak, il il, ülke ülke gezdirin. Ne kadar yer görürse ufku o kadar genişler." demişti. Bu lafını hiç unutmuyorum. Ben maalesef kızımla pek gezemedim. Bir yaşına girene kadar kendi sorunlarımla uğraştım. Eşim ve çevremdeki herkes bebekle gezilmez diye düşünüyordu. Halbuki ileriki yaşlar düşünülürse en rahat bebekle gezilirmiş. sonra pandemi oldu, eve kapandık derken üç yaşındaki kızım henüz denizi görmedi. Bu sene gideceğim inşallah. Belli sınırlar içinde yaşıyoruz ve ufacık farklı bir yere gittiğimizde bile onun heyecanını, merakını görüyorum. Bu yaz onu elimden geldiğince gezdireceğim.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...