7 Temmuz 2022 Perşembe

Oje kaç kat sürülür? Base coat ve top coat ne işe yarar?

Herkese merhabalar,


Ojelerinizi kaç kat sürüyorsunuz? Aklınızda “Tek katta kapatmayan oje kötü oje midir?”, “Çok kat sürünce oje neden daha çabuk bozulur?” gibi sorular varsa bu yazım sizin için. Bugün oje sürerkenki rutinimden bahsetmek istedim. İşinize yarayacak minik ipuçları bulabilmenizi umuyorum. 


Ben genelde ojelerimi sürmeden önce mutlaka bir base coat kullanıyorum. Bu tırnak koruyucu ya da sertleştirici özelliği de olan bir base oluyor genelde. Kalyon Tırnak Serleştirici en sık kullandığım. Golden Rose Black Diamond da epey öneriliyor. Base coat neden önemli derseniz, bence tırnağı ojenin zararlı etkilerinden bir nebze de olsa koruyor ve ojeyi çıkarmak daha kolay oluyor. Tırnakta leke kalma olasılığını da ortadan kaldırmış oluyorsunuz. 


Sonrasında ojemi uygularken genelde iki ince kat sürüyorum. Tek katta yeterince tatmin edici bir görüntü yakalamak çok çok az sayıda oje ile mümkün bence. Ama kimi zaman, kimi ojelerin güzelliğini ortaya çıkarabilmek için üçüncü kata ihtiyaç duyabilirsiniz. Bu yazımda fotoğraflarını paylaştığım bu güzellikte olduğu gibi. 



Üç kat olması ojenin kötü olduğu anlamına gelmez. Kimi zaman transparan bir görüntü de isteyebiliyoruz çünkü. Ya da farklı bir rengin üstüne uygulamayı tercih edebiliyoruz. 



Ojeyi kat kat uygularken bence dikkat edilmesi gereken en önemli husus ince katlar uygulamak ve katlar arası ojenin kuruması için zaman tanımak. Bir kat kurumadan üstüne yeni bir kat uyguladığınızda kuruma zamanı çok daha uzun olacak ve muhtemelen en ufak darbede ojeniz bozulacaktır. 



Ojenin markası ne olursa olsun dayanıklılığını arttırmak için mutlaka bir de top coat sürüyorum ben. Hızlı kuruyanları (quick dry) tercih ediyorum. Gratis’de satılan NK marka son zamanlarda tercih ettiğim top coat. Ama farklı markalar da deneyebilirsiniz. Golden Rose iyi diye biliyorum. Poshe vardı bende eskiden. O da çok iyiydi. Hızlı kuruyan kaliteli bir topcoat ile yastık izlerinden de kurtulursunuz. 



Ondan sonra güzel tırnaklarınızın tadını çıkarın. 


Sevgiler,

E. 

1 yorum:

  1. Mavinin tonu çok hoşmuş. Ojelerde böyle canlı renkle seviyorum.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...