28 Haziran 2014 Cumartesi

31 gün 31 tasarım / 31 day challenge

(Please scroll down for English)

Herkese merhabalar,

Yakında benim için yeni ve epey heyecan verici bir süreç başlıyor. Birçok nail art blogunda karşılaştığım bir akıma ben de girip kendimi denemeye karar verdim. Asıl adı “31 day challenge”. Türkçe ismini de ben “31 gün 31 tasarım” olarak kullanmaya karar verdim. Bu yazıda sizlere böyle bir şeye nasıl karar verdiğimi, bunun nasıl bir süreç olduğunu ve benim nasıl devam ettireceğimi anlatacağım.

Ben  bu akımdan nailart101 sitesinde dolaşırken haberdar oldum. (Bu arada tırnak süslemeyle ilgilenenler için süper bir site olduğunu düşünüyorum. İngilizce biliyorsanız çok güzel ipuçları bulabilirsiniz.) Hazırlayan kişi uygulayan başka blogları da listelemişti. Onlara baktıktan sonra başka bloglar da var mı diye aradım ve birsürü sonuç çıktı karşıma. Siz de “31 day challenge” yazarak google’dan aratırsanız rahatlıkla birçok bloga ulaşabilirsiniz. Onları da inceledim ve uygulayan kişilerin bu süreçte kendilerini ne kadar geliştirdiklerine dair yorumlarını okuyunca ben de denemeye karar verdim. Umarım alnımın akıyla çıkabilirim işin içinden =)

Sürecin nasıl işlediğini de anlatayım. İlk on gün için çeşitli renkler belirlenmiş. Her gün o günün renginde bir rengi baz renk olarak kullanarak bir tasarım oluşturmak gerekiyor. İkinci on gün için renkler yerini desenlere bırakıyor. İstediğiniz renkleri kullanarak belirtilen desenleri tasarımınızda kullanmanız bekleniyor. Son 10 günde de çeşitli şeylerden esinlenerek tasarımlar oluşturmak gerekiyor. Ben asıl geliştiren ve kafa yormayı gerektiren kısmın bu olduğunu düşünüyorum. En son gün, başkasının en sevdiğiniz bir 31 gün 31 tasarım’ını referans vererek yeniden oluşturuyorsunuz ve süreç tamamlanmış oluyor.

Günlere göre sıralama şöyle:



Peki ben nasıl sürdüreceğim 31 gün 31 tasarım’ı?

Benim planım tüm tasarımları tek tek ayrı birer yazıda, nasıl yaptığımı da anlatarak paylaşmak. 31 gün de tamamlandıktan sonra da tek bir postta tüm fotoğrafları bir araya getirip toplu halde paylaşırım diye düşünüyorum. Mümkün olduğu kadar her gün bir yazı ve bir tasarım paylaşmak istiyorum. Ancak bildiğiniz gibi şuan yaz tatilindeyiz. Bu sebeple kimi zaman istemeyerek de olsa bazı günlerde uygulama yapamayabilirim. Ya da yapsam bile bloga yazmaya vakit bulamayabilirim. Ama her zaman ilk fırsatta yapıp, yazıp paylaşmaya çalışacağıma emin olabilirsiniz. Zaten 31 gün 31 tasarım’ı yapmaya karar verdiğimden beri çevreme bakışım değişti =) Her şeye “Bundan esinlenerek nasıl bir tasarım oluşturabilirim?” gözüyle bakıyorum. Ve bazı günlerde neler yapacağıma şimdiden karar verdim bile =) Sabırsızlıkla uygulamayı bekliyorum. Umarım bu süreçte yazılarımı takip eder ve yorumlarınızı benimle paylaşırsınız.

Son olarak bu süreci tamamlamış olanlardan benim bulabildiklerimi de paylaşayım. Belki bir göz atmak istersiniz. Çok harika tasarımlar var. Hatta kimileri bunu birkaç yıl tekrar etmiş. Bazıları da Türkçe bloglar. Liste alfabetik olarak şöyle:


Sevgiler,
Alice



Hello everyone,

A new and very exciting challenge is starting soon for me. I have decided to take up a challenge I have seen in many nail art blogs.  It is called “31-day challenge”. You know what: it is almost impossible to translate the word “challenge” to Turkish! There are some words, but they don’t really feel the same. That’s why, I decided to call it “31 gün 31 tasarım” in Turkish, meaning “31 days 31 designs”. Not bad, I guess =) In this post, I will tell you how I decided to take up the challenge, what kind of a challenge it is and how I will apply it.

I first saw this challenge on nail art 101. (Btw, it is a great blog for nail art tips and designs.) The blogger also listed some other blogs that took the challenge. Then, I wanted to see if there are other blogs and came across a lot of different people takling the challenge. If you google “31 day nail challenge”, you can find a lot. After I read the comments of the bloggers who took that challenge that they really improved themselves in the process, I have decided to do it myself. I hope I can make it to the end =)

Let me explain the process as well. There are some certain colors for the first ten days. Each day, you need to create a design by using the specified color as the main color. The second set of ten days are for patterns. You can use any colors you like and apply the given patterns on your nails. The following ten days are based on your inspirations. I think this is the main part where a lot of thinking and planning is required. Finally, on the last day you recreate a 31 challenge design that belongs to another blogger by giving credit. That’s all.

This is the real outline that I’ve come across in many blogs. (I really do not know who first did that. If you do, please let me know by writing a comment below.)  


  
What about my challenge?

I’m planning to share each challenge in a different post, by adding the tutorial as usual, and finally share all design in one another post as a wrap-up. I intend to share one each day, but as you know it is summer holiday now. Even if I do ant to paint my nails everyday, I may not have time to do so =/ Or even if I do paint my nails, I may not have the time to write a tutorial post. Yet, I can assure you that I will do my best to share one every day. I have even decided what to create on my nails on some specific days =) I hope you follow my posts and share your comments with me.

Finally, I want to share some blogs that took that challenge. You might want to have a look at them. There are great designs. Some bloggers even repeated the challenge in different years and some are Turkish blogs. The alphabetical list is as follows:


Love,
Alice

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...